دیدگاه معلمان مرد زبان انگلیسی در مورد تصحیح خطا در آموزش زبان

نویسندگان

  • مریم حمزه لو گروه آموزش زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه پیام نور تهران، ایران
  • علی ثریایی آذر استادیار دانشکده آموزش زبان و سواد، دانشکده آموزش، دانشگاه مالایا، کوالالامپور، مالزی.
  • مهدی حمزه لو گروه مهندسی فناوری اطلاعات، دانشگاه مهرالبرز، تهران، ایران

DOI::

https://doi.org/10.22046/LA.2025.03

کلمات کلیدی:

آموزش زبان انگلیسی, خطا, تصحیح خطا, جنسیت

چکیده

پژوهش‌های تحلیل ‌خطا نشان داده‌اند که زبان‌آموزان ترجیحات متفاوتی نسبت به تصحیح خطاهای شفاهی در محیط کلاس دارند. با این حال، توجه محدودی به بررسی تفاوت‌های جنسیتی در نگرش معلمان زبان انگلیسی نسبت به تصحیح خطا شده است. این مطالعه به بررسی دیدگاه معلمان مرد زبان انگلیسی در مورد تصحیح خطا در کلاس‌های دختران و پسران می‌پردازد و ابعادی همچون ضرورت، فراوانی، زمان‌بندی، نوع، روش و عامل تصحیح خطا را در بر می‌گیرد. شرکت‌کنندگان شامل ۶۰ معلم مرد با سطوح مختلف تجربه در تدریس زبان انگلیسی در ایران بودند. با استفاده از پرسشنامه‌ای که توسط فوکودا (۲۰۰۶) طراحی شده است، آزمون t زوجی برای مقایسه نگرش معلمان مرد در کلاس‌های تک‌جنسیتی پسران و دختران به کار گرفته شد. اگرچه تفاوت معناداری در ضرورت و فراوانی تصحیح خطا مشاهده نشد، اما تفاوت‌هایی در ترجیحات مربوط به زمان‌بندی، نوع، روش و عامل تصحیح خطا وجود داشت. یافته‌های این مطالعه بینش‌های ارزشمندی برای مربیان معلمان، سیاست‌گذاران آموزشی و مدرسان زبان انگلیسی فراهم می‌کند که می‌تواند به بهبود راهبردهای تصحیح خطا در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی منجر شود.

##submission.downloads##

چاپ شده

2025-02-28

شماره

نوع مقاله

مقاله

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

1 2 > >> 

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##